Késett a gépe? Törölték a járatát?
Ön akár 600 euró kártérítésre is jogosult lehet!
Mi ez?
Az Air Assistance egy olyan kényelmi szolgáltatás, amelyet repülővel utazó ügyfeleink figyelmébe ajánlunk. A jogos légitársasági kártérítést szakértő partnerünk nagy biztonsággal, rövid időn belül segít Önnek behajtani. A szolgáltatást a bármely külföldi utasbiztosításhoz választható Repülő Plusz kiegészítő biztosítás, továbbá a Szimpla, Normál, Ász típusú éves bérlet tartalmazza.
Miről van szó?
Az EK 261/2004-es rendelete alapján a légitársaság köteles kártalanítani utasait az alábbi esetekben:
- három órát meghaladó késésnél,
- járattörlés esetén,
- ha az utas túlfoglalás miatt nem fér fel a gépre, és erről írásos jegyzőkönyvvel rendelkezik,
feltéve, hogy
- a járat az EU – valamint Izland, Norvégia és Svájc – valamelyik repülőteréről indul, illetve, hogy az adott repülőjáratot az EU-ba és az említett három országba tartozó légitársaság üzemelteti.
A kártalanítás összegének kifizetése nem automatikus, hanem az utasnak külön igényt kell ehhez benyújtania a légitársaság felé. Ha a légitársaság azt állítja, hogy rajta kívül álló ok (pl. a repülőtér hibája) miatt történt a hivatkozott esemény, és ezért nem köteles kártérítést fizetni, akkor az utas nehéz helyzetbe kerül, ugyanis nagyon nehezen tud hozzájutni azokhoz az adatokhoz, amelyekkel ezt meg tudná cáfolni.
Hogyan segít az EUB?
Ha a biztosított utas a fent leírt kártalanítási összeg behajtásával egy erre szakosodott céget bíz meg, akkor az ügyintézés díját – az adott termék szerinti limitig – átvállaljuk. A légitársasági kártérítések ügyintézésével foglalkozó cégek általában közvetlenül elérik a légiforgalmi rendszerek járatadatait, így tudják ellenőrizni, hogy adott esetben jogosult-e az utas a kártérítésre vagy sem.
A www.eub.hu weboldalon található szerződéskötő rendszerek működtetése során okozott kárért vagy felmerült sérelemdíj megfizetéséért az Európai Utazási Biztosító Zrt. áll helyt.