Magatartási kódex

Felhívjuk figyelmét, hogy az EUB mint a nemzetközi Generali Csoport tagja, magára nézve kötelező csoportszintű magatartási kódexet fogadott el, melyet az alábbiakban talál meg.

MAGATARTÁSI KÓDEX

A Generali Csoport Magatartási kódexe, valamint értékeink (Megbecsüljük egymást, Teljesítjük vállalásainkat, Nyitottak vagyunk, Teszünk a közösségekért) alkotják a Csoport kulturális identitásának alapját, amelynek célja a hosszú távú siker és fenntarthatóság elérése, és az összes érdekelt fél jólétéhez való pozitív hozzájárulás.
Magatartási Kódexünk meghatározza az általunk elfogadottnak tartott magatartást, illetve iránymutatást nyújt a sokszínűség és a befogadás erősítéséhez, a vállalati eszközök védelméhez, az összeférhetetlenség megelőzéséhez, a vesztegetés és csalás elkerüléséhez, a pénzügyi jelentéstételhez és a bizalmas információk kezeléséhez, valamint a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának megakadályozásához, a nemzetközi szankciók kezeléséhez továbbá a mesterséges intelligenciára és az adatvédelemre vonatkozó előírásokat is tartalmaz. Szeretnénk olyan légkört teremteni, ahol bárki szabadon kérdezhet vagy jelentheti be az aggályos eseteket.
Ezen túlmenően online kurzusok, tréningek formájában biztosítjuk, hogy valamennyi munkavállalónk érzékelje Magatartási Kódexünk jelentőségét, illetve saját szerepét és felelősségét az aggályos esetek bejelentésében.
A Generali Csoport Magatartási Kódexe>>

Aggályos esetek bejelentése

Aggályos esetnek minősül minden olyan eset vagy eljárás, amiről a bejelentő jóhiszeműen feltételezi, hogy kifogásolható, jogellenes, illetve a Magatartási Kódexben foglaltakba ütközik. A bejelentés helyi és a Csoport központjában működtetett kommunikációs csatornákon is megtehető.

A bejelentés megtehető az alábbi csatornákon:

Visszaélés-bejelentési Segélyvonalon keresztül, telefonon vagy interneten, akár anonim módon is;

– a helyi Compliance vezető megkereshető közvetlenül személyesen, írásban vagy elektronikus levélben:
o email cím: incidens.compliance.hu@generali.com
o postacím: Compliance vezető, 1132 Budapest, Váci út 36-38.

Az aggályok kezelésével kapcsolatos részletes információkért kérjük, tekintse meg a Bejelentések kezelésére vonatkozó eljárásrend>> c. dokumentumot.

Az aggályokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések és válaszok a GY.I.K-ben>> találhatók.

A bejelentés menete:

A bejelentőnek a bejelentésben kellő részletességgel nyilatkoznia kell a feltételezett szabálysértés körülményeiről. A konkrét részleteket nem tartalmazó bejelentéseket a Társaság nem tudja figyelembe venni. Társaságunk befogad anonim bejelentéseket is, azonban úgy hisszük, hogy bármely bejelentés kivizsgálása eredményesebb lehet, ha a bejelentő személyazonossága ismert; ezért arra biztatjuk Önöket, hogy a bejelentéseket személyazonosságuk felfedésével tegyék meg.
Minden bejelentés kiértékelésre kerül, és szükség esetén megfelelő korrekciós intézkedések is alkalmazhatók, beleértve a fegyelmi intézkedéseket is, az alkalmazandó jogszabályoknak megfelelően.
A bejelentés tényét, valamint a bejelentő és a bejelentéssel érintett egyéb személy(ek) adatait a Társaság bizalmasan, a legnagyobb diszkrécióval kezeli, mindenkor betartva a titoktartásra vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezéseket (lásd bővebben az Adatkezelési tájékoztató a bejelentők és bejelentésben érintettek részére>> c. dokumentumban).

A jóhiszemű bejelentőkkel, illetve a kivizsgálásban résztvevőkkel szembeni tisztességtelen cselekményeket vagy megtorlást Társaságunk semmilyen formában sem tolerálja. A bejelentés megtorlását minden esetben a Magatartási Kódex megsértésének tekintjük, és olyan büntetéssel sújtjuk, amely a legsúlyosabb esetekben a munkaviszony megszűnését vonhatja maga után.
A fenti kommunikációs csatornák nem használhatóak a nemzetközi Generali Csoport tagvállalatai által értékesített termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyfélpanaszok bejelentésére. A helyi jogszabályoknak megfelelően, az ügyfelek részére fenntartott panaszbejelentési csatornákról a szerződéses dokumentumok nyújtanak bővebb felvilágosítást.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a fentiekben részletezett bejelentések kivizsgálási kötelezettségének megsértése esetén, közérdekű bejelentéssel bárki – szóban, írásban vagy elektronikus úton – fordulhat a tárgykörben eljárásra jogosult Foglalkoztatás-felügyeleti hatósághoz. A közérdekű bejelentés és panasz személyes megjelenés útján, telefonon és írásban postai vagy elektronikus úton, illetékmentesen terjeszthető elő.
Az ügyben eljáró foglalkoztatás-felügyeleti hatóság illetékessége a bejelentéssel érintett foglalkoztatási helyszínhez kapcsolódik.
A területileg illetékes foglalkoztatás-felügyeleti hatóságok elérhetőségei megtalálhatók itt:
• Foglalkoztatás-felügyeleti hatóságok
Közérdekű bejelentés és panasz benyújtható a 0201. sz. iForm űrlapunkkal is (a beküldéshez KAÜ azonosítás szükséges).
• 0201 nyomtatvány
o kitöltési útmutató a nyomtatványhoz

Beszállítói Etikai Kódex

A Generali Csoport társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségének részeként beszállítóival és szerződéses partnereivel is hosszú távú partnerségre törekszik. Vállalatunk célja partnereivel egy olyan, kölcsönösen előnyös együttműködésen alapuló hálózat kialakítása és fenntartása, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy a Csoport színvonalas termékeket és szolgáltatásokat nyújthasson. A Generali Csoport Beszállítói Etikai Kódexe erre a linkre kattintva megtekinthető.

A www.eub.hu weboldalon található szerződéskötő rendszerek működtetése során okozott kárért vagy felmerült sérelemdíj megfizetéséért az Európai Utazási Biztosító Zrt. áll helyt.