Magatartási kódex
Felhívjuk figyelmét, hogy az EUB mint a nemzetközi Generali Csoport tagja, magára nézve kötelező csoportszintű magatartási kódexet fogadott el, melyet az alábbiakban talál meg.
A Generali Csoport Magatartási Kódexe
A Generali Csoport Magatartási Kódexe 2012. december 14. óta van érvényben. Ekkor fogadta el az Assicurazioni Generali S.p.A. Igazgatósága. Személyi hatálya a Generali Csoport valamennyi munkavállalójára, így a felügyelőbizottsági és igazgatósági tagokra is kiterjed. Bízunk benne, hogy Kódexünk értékei nemcsak közösségünket erősíti, hanem közelebb hozza a csoport tagjait mindazokhoz, akiknek ugyanezek az értékek fontosak. A fentieken túl, a Csoport nevében eljáró külső partnerek (tanácsadók, beszállítók, üzletkötők, stb.) szintén kötelesek a Magatartási Kódexben meghatározott alapelveket betartani.
A Magatartási Kódex meghatározza az általunk elfogadott magatartási szabályokat, illetve iránymutatást nyújt a sokszínűség és befogadás erősítéséhez, a vállalati eszközök védelméhez, az összeférhetetlenség megelőzéséhez, a vesztegetés és csalás elkerüléséhez. Ezen kívül a pénzügyi jelentéstételre és a bizalmas információk kezelésére, a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának megakadályozására, a nemzetközi szankciók kezelésére, valamint a mesterséges intelligenciára és adatvédelemre vonatkozó előírásokat is tartalmaz. Magatartási Kódexünk szövegét a Generali Csoport működése szerinti valamennyi ország nyelvére lefordítottuk, megismerését online kurzusok, tréningek formájában is biztosítjuk valamennyi munkavállalónk részére. Ennek célja, hogy biztosítsuk, hogy bárki szabadon kérdezhessen, valamint érzékelje saját szerepét és felelősségét az aggályos esetek bejelentésében.
A Generali Csoport felé bejelenthető minden olyan eset vagy eljárás, melyről a bejelentő jóhiszeműen feltételezi, hogy az kifogásolható, jogellenes, illetve a Magatartási Kódexnek, vagy egyéb csoport- vagy helyi szintű belső szabályozásnak nem felel meg. A Csoport garantálja a bejelentőkkel szembeni legnagyobb bizalmasságot, a vizsgálatban résztvevőkkel szembeni tisztességtelen cselekményeket vagy megtorlást pedig semmilyen formában nem tolerálja.
Aggályos esetek bejelentése
Aggályos esetnek minősül minden olyan eset vagy eljárás, amiről a bejelentő jóhiszeműen feltételezi, hogy kifogásolható, jogellenes, illetve a Magatartási Kódexben foglaltakba ütközik. A bejelentés helyi és a Csoport központjában működtetett kommunikációs csatornákon is megtehető.
A bejelentés megtehető az alábbi csatornákon:
– Visszaélés-bejelentési Segélyvonalon keresztül, telefonon vagy interneten, akár anonim módon is; a bejelentés címzettje lehet az érintett tagvállalat vagy az Assicurazioni Generali, a Generali Csoport végső tulajdonosa is.
– a helyi Compliance vezető megkereshető közvetlenül személyesen, írásban vagy elektronikus levélben:
o email cím: incidens.compliance.hu@generali.com
o postacím: Compliance vezető, 1132 Budapest, Váci út 36-38.
– a Csoportszintű Compliance vezető (ideértve a Group Ethics & Investigation területet is) megkereshető közvetlenül személyesen vagy írásban :
o postacím: Group Compliance – Group Ethics & Investigations – V. Machiavelli 3, 34132 Trieste, Italy;
Az aggályok kezelésével kapcsolatos részletes információkért kérjük, tekintse meg a Bejelentések kezelésére vonatkozó eljárásrend>> c. dokumentumot.
Az aggályokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések és válaszok a GY.I.K-ben>> találhatók.
A bejelentés menete:
A bejelentőnek a bejelentésben kellő részletességgel nyilatkoznia kell a feltételezett szabálysértés körülményeiről. A konkrét részleteket nem tartalmazó bejelentéseket a Társaság nem tudja figyelembe venni. Társaságunk befogad anonim bejelentéseket is, azonban úgy hisszük, hogy bármely bejelentés kivizsgálása eredményesebb lehet, ha a bejelentő személyazonossága ismert; ezért arra biztatjuk Önöket, hogy a bejelentéseket személyazonosságuk felfedésével tegyék meg.
Minden bejelentés kiértékelésre kerül, és szükség esetén megfelelő korrekciós intézkedések is alkalmazhatók, beleértve a fegyelmi intézkedéseket is, az alkalmazandó jogszabályoknak megfelelően.
A bejelentés tényét, valamint a bejelentő és a bejelentéssel érintett egyéb személy(ek) adatait a Társaság bizalmasan, a legnagyobb diszkrécióval kezeli, mindenkor betartva a titoktartásra vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezéseket (lásd bővebben az Adatkezelési tájékoztató a bejelentők és bejelentésben érintettek részére>> c. dokumentumban).
A jóhiszemű bejelentőkkel, illetve a kivizsgálásban résztvevőkkel szembeni tisztességtelen cselekményeket vagy megtorlást Társaságunk semmilyen formában sem tolerálja. A bejelentés megtorlását minden esetben a Magatartási Kódex megsértésének tekintjük, és olyan büntetéssel sújtjuk, amely a legsúlyosabb esetekben a munkaviszony megszűnését vonhatja maga után.
A fenti kommunikációs csatornák nem használhatóak a nemzetközi Generali Csoport tagvállalatai által értékesített termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyfélpanaszok bejelentésére. A helyi jogszabályoknak megfelelően, az ügyfelek részére fenntartott panaszbejelentési csatornákról a szerződéses dokumentumok nyújtanak bővebb felvilágosítást.
Beszállítói Etikai Kódex
A Generali Csoport társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségének részeként beszállítóival és szerződéses partnereivel is hosszú távú partnerségre törekszik. Vállalatunk célja partnereivel egy olyan, kölcsönösen előnyös együttműködésen alapuló hálózat kialakítása és fenntartása, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy a Csoport színvonalas termékeket és szolgáltatásokat nyújthasson.
A Generali Csoport Beszállítói Etikai Kódexe erre a linkre kattintva megtekinthető.
felvilágosítást.