Mi a teendő, ha az utazás során a személyszállító cég (pl. légitársaság) kezelésében tűnik el az útipoggyász?
A légi út során, a légitársaság kezelésében, az utas által, nevére szólóan feladott poggyászának eltűnéséért a fuvarozó légitársaság tartozik felelősséggel. Ilyen esetben az utas a repülőtéren, a tranzit területen található Lost & Found pultnál tesz bejelentést arról, hogy a járat érkezésekor poggyászát nem tudta átvenni. A bejelentés alapján megkezdődik a poggyász meghatározott ideig tartó keresése. Amennyiben a keresés eredménytelen, az utasnak kell kártérítési igényt benyújtani a légitársasághoz. A poggyász keresésének időtartamát, a kárigény benyújtásának módját és határidejét a hatályos jogszabályok és a fuvarozó légitársasággal kötött utazási szerződés/feltételek rögzítik. Az ilyenkor szükséges tennivalók lebonyolítását jelentősen megkönnyíti, ha az utas a repülőjegy megvásárlása előtt tájékozódik az utazási szerződés feltételeiről!
Ebben az esetben Biztosítónk szolgáltatása legfeljebb a személyszállító által meg nem térített útipoggyász-kárra terjed ki, kizárólag akkor, ha a személyszállító cég a károkozásra vonatkozó felelősségét írásban elismerte és a hatályos jogszabályok és az utazási szerződés szerinti kártérítést a Biztosított részére igazoltan megtérítette. Először minden esetben a fuvarozó nyújt kártérítést, Biztosítónk szolgáltatása csak ezután következik.
Általános teendők – csomagtérbe feladott – légipoggyász eltűnése esetén:
- a repülőtéren tegyen bejelentést a repülőtéri poggyász-kezelő cégnél (pl. „Lost & Found”), és kérjen jegyzőkönyvet
- amennyiben a repülőtér elhagyása után észlelte a kárt, akkor érdeklődjön az Ön légijáratát üzemeltető légitársaság ügyfélszolgálatánál telefonon vagy személyesen a kárbejelentés módjáról
- ha később a légitársaság, illetve a biztosító felé kárigényt szeretne benyújtani, akkor várhatóan szüksége lesz az alábbi dokumentumokra, így ezeket kérjük, feltétlenül őrizze meg:
-
- repülőjegy
- poggyászcímke
- beszállókártya
- vásárlásra vonatkozó bizonylatok – amennyiben valamely többletköltség visszatérítésére tart igényt
- jegyzőkönyv illetve a bejelentés másolata a – repülőtéren vagy a légitársaság felé tett – kárbejelentésről
- a biztosító felé ezen kívül: biztosítási kötvény
- a repülőtéri bejelentést követően – miután Ön a csomagját átvette, vagy visszajelzést kapott arról, hogy azt eltűntnek nyilvánították – a biztosítási szerződésében szereplő szolgáltatásokra vonatkozóan Ön fordulhat közvetlenül a biztosító felé szolgáltatási igényével
- ha Ön a légitársaság felé közvetlenül nyújtott be szolgáltatási igényt, akkor a légitársasági kárrendezés lezárását követően – amennyiben a teljes kár nem térült meg – fordulhat a biztosító felé szolgáltatási igényével
- Online bejelentés: https://eub.hu/online-karbejelentes/
- Igénybejelentő nyomtatványok és a kárbejelentés menete: https://eub.hu/karbejelentes/igenybejelento-nyomtatvanyok/ és https://eub.hu/karbejelentes/a-karbejelentes-menete/
Kérdéses esetben kérjük, tanulmányozza át az Ön biztosítási szerződéséhez tartozó biztosítási feltételekben található részletes szolgáltatás-leírásokat, biztosítási összegeket és a teljesítés feltételeit is! A biztosítónak abban az esetben áll fenn a szolgáltatási kötelezettsége amennyiben az Ön szerződése tartalmaz az adott eseményre vonatkozó szolgáltatást.
Figyelem! A szolgáltatást csak az Éves Bérletek és a Repülő Plusz kiegészítővel megkötött biztosítások tartalmazzák!